Item 170598 - Mandatario asiste al Día del Profesor

Identity area

Reference code

PR-DIM-VID-NC-170598

Title

Mandatario asiste al Día del Profesor

Date(s)

  • 2002-10-16 (Creation)

Level of description

Item

Extent and medium

156.97 segundos

Context area

Name of creator

Archival history

Immediate source of acquisition or transfer

Content and structure area

Scope and content

Enfoque: Dice que el testimonio de tres generaciones de profesoras de una misma familia sirvió para celebrar el Día del Profesor. Destaca que los festejos se iniciaron en una escuela de Curacaví, inaugurada por el Presidente Lagos, y que la Ministra de Educación respondió al magisterio que sus demandas de aumento de sueldo deben ser más moderadas y no de 51 por ciento. Añade que el Mandatario recordó que el Presupuesto 2003 será austero pero solidario y que en Educación habrá un aumento de 5 por ciento real y concluyó que Chile no está en crisis pues sigue creciendo. Mandatario: "Sé que estamos viviendo momentos complejos en el mundo. Se habla de guerras en otros lugares... mayor razón para tener el timón firme, pero mayor razón para ser muy responsables en lo que dicen los dirigentes, mayor razón para cuidar a Chile"

Appraisal, destruction and scheduling

Accruals

System of arrangement

Conditions of access and use area

Conditions governing access

Conditions governing reproduction

Language of material

Script of material

Language and script notes

Physical characteristics and technical requirements

Finding aids

Allied materials area

Existence and location of originals

Sección: S.5 - Pieza: P.1206

Existence and location of copies

Related units of description

Related descriptions

Notes area

Note

Nota de Agenda Presidencial

Alternative identifier(s)

Access points

Subject access points

Name access points

Genre access points

Description identifier

Institution identifier

Rules and/or conventions used

Status

Level of detail

Dates of creation revision deletion

Language(s)

Script(s)

Sources

Archivist's note

alm

Accession area

Related subjects

Related people and organizations

Related genres