Item 296592 - Mandatario se refiere a crédito universitario

Identity area

Reference code

PR-DIM-VID-NC-296592

Title

Mandatario se refiere a crédito universitario

Date(s)

  • 2006-01-25 - ? (Creation)

Level of description

Item

Extent and medium

146.75

Context area

Name of creator

Biographical history

Archival history

Immediate source of acquisition or transfer

Content and structure area

Scope and content

Enfoque: Consigna que el Presidente hizo un llamado a ver el lado "brillante" de la luna, manifestando su malestar por la forma en que se ha informado de la polémica del crédito y además reiteró que todos los postulantes obtendrán el beneficio. Señala que el Mandatario hizo una clara muestra de respaldo a la ministra al visitar a una familia cuyos hijos han sido beneficiados con el crédito. Agrega que el Jefe de Estado afirmó que está "cansado" de ver denuncias que luego se desvanecen por lo que pidió esperar el pronunciamiento de la Contraloría frente a las eventuales irregularidades; Mandatario: "Es el deseo de querer ver todo el lado oscuro de la luna. Yo los invito a ver el lado brillante de la luna. Los invito a ver la cara de estos niños que son la cara brillante de la luna. Entonces hasta cuándo vamos a ser un país que está mirando el lado oscuro de la luna"

Appraisal, destruction and scheduling

Accruals

System of arrangement

Conditions of access and use area

Conditions governing access

Conditions governing reproduction

Language of material

Script of material

Language and script notes

Physical characteristics and technical requirements

Finding aids

Allied materials area

Existence and location of originals

Sección: S.5

Existence and location of copies

Related units of description

Related descriptions

Notes area

Note

Educación

Note

Conflicto Estudiantil

Note

crédito universitario

Note

educación superior

Note

La Florida

Note

Mineduc

Note

conflicto estudiantil

Alternative identifier(s)

Access points

Subject access points

Name access points

Genre access points

Description identifier

Institution identifier

Rules and/or conventions used

Status

Level of detail

Dates of creation revision deletion

Language(s)

Script(s)

Sources

Accession area

Related people and organizations

Related genres